Eerste werkdagje... - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van mascha knipping - WaarBenJij.nu Eerste werkdagje... - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van mascha knipping - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagje...

Blijf op de hoogte en volg mascha

26 September 2013 | Congo, Democratische Republiek v, Kenia

Nat van de spuug en met de geur van de penatrante urinegeur zit ik onderuit gezakt in mijn hutje. Dit begeleid onder Paul deLeeuw die uit de boksen van mijn I-pod schalt. iedereen zal wel denken dat ik de Nederlandse muziek nodig heb om enige connectie te voelen met nederland maar het tegendeel is waar. Tijdens het betreden van de kinderplaats waande ik me in een werkelijke carnavalssfeer. De bijdrage van Europa zorgt er voor dat de cassettebandjes gevuld zijn met de meest afschuwelijke Duitse Schlagers en liedjes over het o zo mooie Holland...Zonder de grote ogen van de mooie donkere Keniaanse kinderen zou ik het idee hebben dat ik op een of anderefoute Carnavalsavond beland ben. Keniaanse kinderen met ogen die dwars door mij heen kijken...30 kinderen die in een ruimte door elkaar heen hobbelen, allemaal graag een knuffel willen en ieder geval iets met je willen doen. Nu is onder controle houden van een groep nooit mijn sterkste kant geweest dus binnen now time sta ik met iedereen te dansen, krijsen de kinderen door elkaar en ren ik van hot naar her om iedereen evenveel aandacht te geven. Een ongeorganiseerde bende die ik maar laat voor wat het is....Krijsend op het lied van ' Du bist alles' heb ik een kring van 10 kinderen bij elkaar gesprokkeld om goed onze dansmoves te trainen. Ik ben blij dat ik de maanden daarvoor veel op het werk hebben kunnen oefenen met de WE, en mijn collega's kunnen beamen dat ik met stappen vooruitben gegaan ...Kinderen, in allerlei maten, leeftijdscategorien, handicaps en geschiedenis vullen de ruimte..een ruimte die door de keuringsdienst van waren meteen als afgeschreven beschouwd zou worden en hier juist een voortreffelijke vooruitgang is. Speeksel dat menig speelgoedspul besmeurt en urine die overal te vinden is...In dit geval ben ik wederom blij dat mijn aanpassingsvermogen groot is en ik door de buitenkant heen kan kijken. De liefde, de aandacht en het spel maken mij hele dag goed. Een dag waar ik niet vemroeid van terugkom en straks heerlijk mag aanslutien bij een familie om het Afrikaanse eten te proeven. Ja inderdaad het is weer zover..ik heb het wederom voor elkaar om niet te koken :-), iets wat me in Nederland ook zeker goed afgaat. Komende week ga ik met mijn franse collega op pad om een deel van het bij elkaar gesprokkelde geld te investeren in benodigdheden voor de kinderen.

Thanks voor de leuke reacties en salut........

  • 26 September 2013 - 17:45

    Eefje:

    Wat een geweldige verhalen weer! Ik zo door en geniet!!!

  • 26 September 2013 - 18:36

    Nicolien:

    Ik zie het helemaaaaaaal voor me! Straks film van maken, lijkt me hilarisch!

  • 27 September 2013 - 20:04

    Karin Lam:

    Hi Mascha,
    wat super om je verhalen te lezen, ben trots op jouw mega aanpassingsvermogen!
    Wat een indrukken allemaal. Wens je een hele mooie tijd, alle goeds & veel liefs, Karin

  • 28 September 2013 - 13:06

    Karin Lam:

    Hoi Mascha,
    een vriendin van de familie gaat in haar woonplaats je flyer verspreiden.
    Dit bracht mij op 't idee om de flyer ook bij verschillende wereldwinkels onder de aandacht te brengen.
    Wellicht kun je dit verzoek ook bij andere vrienden uitzetten, zodat meer mensen geïnformeerd worden over je project. Dit levert vast nog wat euri's op en wie weet nog meer goede ideeën voor vervolgacties. Liefs, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mascha

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 13913

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 20 Maart 2014

Together we Care

Landen bezocht: