Zombievrouw... - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van mascha knipping - WaarBenJij.nu Zombievrouw... - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van mascha knipping - WaarBenJij.nu

Zombievrouw...

Blijf op de hoogte en volg mascha

26 September 2013 | Congo, Democratische Republiek v, Kenia

De dikte rondom mijn ogen beginnen iets te vervagen en na een frisse (lees landmachtrituelen) ochtenddouche begin ik langyaam de codes van dit land te begrijpen. Iets wat voor mij erg belangrijk is om mezelf relax te kunnen voelen. Een code vraag ik maar niet, gezien tijdens de douche het bloed langs mijn benen naar beneden sijpelde..Het feit dat ik al tijdens mijn tweede dag in een hutje apart wordt gezet laat ik het voor wat het is :-). Een ochtendje om te relaxen, dit om mijn enigszins alienblik een beetje bij te trekken. Dit gezien het feit ik gisteren als een zombie, haar als een strobaal, wallen die tot mijn tenen reikte (en ik heb best lange benen) en de geuren van een bezweet lichaam die al twee dagen geen water gevoeld heef door de straten van Maralal slenter. Tja en daar sta je dan naast een grote donkere man, gekleed in een kleurrijk gewaad en een speer in de hand om al het kwaad weg te drijven of gewoonweg om zo snel mogelijk het vlees van de bbq te pikken. Tja dan teken ik toch een beetje af met mijn blauwe broek en een vermoeid Westers lichaam. Hink stap springend over de afvalbulten wordt ik door menig Keniaan aangekeken. Wat zou er toch door hun hoofd spelen..iig kan ik me nu goed identifeceren met een ster of juist als niemand iets van je moet hebben. Ongemakkelijk is het in ieder geval wel... De eerste wandeling onderga ik onder een supervisie van een Franse vrouw die al 10 jaar hier verblijft en de komende tijd mijn directe collega is. Ze is na een welverdiende vakantie blijven plakken aan een Samburuman. Binnen now time weet ik alle huwelijkspproblemen en wees gerust nog een teken om niet met een of andere Samburuman in bed te belanden. Slenterend door de straten wijst ze mij de plekken waar ik mijn eten kan kopen en de plekken waar ik zeker afgezet word. Ik maak contact met de bevolking en de eerste Samburuwoordjes zijn een feit.....De avond sluit ik af bij mijn buurman. Een man die voor de regering werkt en wie weet misschien kan ik op deze manier nog indringen in de Keniaanse regering. Onder het genot van nootjes en koffie (een heerlijk avondmaal) bespreken we de issues van het leven. Een mooi eind van een fantastische dag met voldoende indrukken.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mascha

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 13930

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 20 Maart 2014

Together we Care

Landen bezocht: